امروزه مدیریت زنجیره تامین و لجستیک بهعنوان یکى از مبانى زیرساختى پیاده سازى کسب و کارهای الکترونیک در دنیا مطرح است. در رقابتهاى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمترسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده که قبلا وجود نداشته است، در نتیجه شرکتها بیش از این نمىتوانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاههاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافتهاند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیتهایی نظیر برنامهریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامهریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مىشده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مساله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیتهاست.
مدیریت زنجیره تامین (SCM) پدیدهاى است که این کار را به طریقى انجام مىدهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت با حداقل هزینه دریافت کنند.
بسیاری از فعالین حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی، هزینه های فراوانی را در بخش لجستیک ، مدیریت انبار ، و بسته بندی کالاهای خود متحمل می شوند . همانگونه که در بالا نیز عنوان گردید ، پرداختن به تمامی امور اجرایی تجارت از مرحله تامین موارد اولیه ، تولید ، انبارداری ، بسته بندی ، فروش ، توزیع و خدمات پس از فروش تا خدمات پس از فروش ، توسط یک فروشگاه اینتنرتی کاری دشوار و هزینه بر خواهد بود و مدیری در این عرصه رقابتی موفق خواهد بود که بتواند با تکیه بر قابلیت ها و توانمندیهای سایر شرکتها ، بخش هایی از فرآیند اجرایی را برون سپاری نموده و هزینه ها را کاهش و درصد فروش خود را افزایش دهد.
درگاه تبلیغات ایران با در اختیار داشتن چندین انبار لجستیک در شهرهای مختلف کشور ، شرایطی بسیار مناسبی را فراهم آورده تا فروشگاههای اینترنتی ضمن استفاده از خدمات سرویس COD پستی ، بخش انبارداری و بسته بندی محصولات و کالاهای خود را با کیفیت بالا و هزینه رقابتی به شرکت فروتل محول نمایند تا مدیران فروشگاه با خیالی راحت صرفا به دنبال راه های افزایش فروش و جذب مشتری بپردازند.